Henkilöstöuutisia

Uusi kanttori on valittu. Nuorisotyönohjaajan sijaisuus jatkuu. Diakoniatyöntekijä siirtyy toiseen seurakuntaan. Tunnustuksia jaettiin henkilöstöjuhlassa.

Kanttoriksi Ella Savolainen

Seurakunnan ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävä kanttorin virka tuli avoimeksi pitkäaikaisen kanttorin Airi Heiskasen eläköitymisen johdosta. Virkaa haki yhdeksän henkilöä. Haastatteluihin kutsuttiin viisi hakijaa, jotka parhaiten täyttivät viran erityistarpeet.

Kanttorin viran erityistarpeet ovat monipuolinen osaaminen kirkkomusiikin eri osa-alueilta, motivoituneisuus seurakuntatyöhön, yhteistyökyky ja tiimityötaidot. Osaaminen ja kokemus hengellisen nuorisomusiikin alueelta katsottiin eduksi.

Kanttorin virkaan valittiin Ella Savolainen ja varalle Annette Kärppä-Leskinen. Savolainen aloittaa kanttorina 1.5.2024.

Nuorisotyönohjaajan sijaisuutta jatkettiin

Nuorisotyönohjaaja Janna Vilkkilä on toiminut nuorisotyönohjaaja Meiju Silvastin viransijaisena. Kirkkoneuvosto päätti jatkaa Vilkkilän sijaisuutta 31.5.2024 saakka.

Diakoniatyöntekijän irtisanoutuminen

Diakoniatyöntekijä Kirsi Launonen on irtisanoutunut Siilinjärven seurakunnan diakonian virasta. Hänen viimeinen viranhoitopäivänsä on 31.1.2024.

Launonen siirtyy diakoniatyöntekijäksi Kuopion tuomiokirkkoseurakuntaan.

Tunnustuksia jaettiin henkilöstöjuhlassa

Henkilöstön joulujuhlassa julkistettiin työntekijöiden keskuudestaan äänestämä Vuoden työkaveri, joka tänä vuonna oli diakoniatyöntekijä Erja Valkonen.

Vuoden tiimiksi valittiin kanttorien tiimi: Vesa Kajava, Marjaana Kaisto ja Airi Heiskanen.

Lisätiedot:
kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi