Uusi kiinteistötoimen palvelupäällikön virka

Kirkkovaltuusto muuttaa Siilinjärven seurakunnan keittiöesimiehen viran kiinteistötoimen palvelupäällikön viraksi. Palvelupäällikkö toimii kiinteistötoimen työntekijöiden lähiesihenkilönä.

Kiinteistöjen ylläpito ja kehittäminen sisältyvät olennaisena osana seurakunnan kiinteistöstrategiaa. Kiinteistöstrategian mukaisesti kiinteistöjen toimintaa huolletaan, kunnostetaan ja kehitetään.

Siilinjärven seurakunnalla ei kuitenkaan ole riittävästi kiinteistöjä, että niiden kehittämiseen voitaisiin palkata erikoisammattimies, esimerkiksi kiinteistöjohtaja. Seurakunta tekee yhteistyötä laajan asiantuntija- ja kumppaniverkoston kanssa ja käyttää korjaus- ja remontointityöhön ammattilaispalveluja. Kiinteistö- ja hautatoimen lähiesihenkilönä on viime helmikuusta saakka toiminut keittiö- ja siivouspalveluiden lähiesihenkilö Heini Haapalainen.

Kirkkovaltuusto päätti, että Siilinjärven seurakunnan keittiöesimiehen virka muutetaan 1.1.2024 alkaen kiinteistötoimen palvelupäällikön viraksi, joka toimii kiinteistötoimen työntekijöiden lähiesihenkilönä. Kiinteistötoimen palvelupäällikön virka mahdollistaa keittiö- ja siivouspalveluiden yhdistämisen kiinteistötoimen kanssa. Näillä työaloilla on ollut paljon yhteistyötä, ja työtehtävien rajapinnat ovat lähekkäin toisiaan – samoja työtehtäviä tehdään eri työnkuvilla.

Kiinteistötoimen palvelupäällikkö toimii emäntien, siivoojien, suntioiden, kiinteistötyöntekijöiden, haudankaivajan, puutarhurin sekä kausityöntekijöiden työnjohtajana ja lähimpänä esihenkilönä. Kiinteistötoimen palvelupäällikön tehtävänä on vastata ja kehittää seurakunnan keittiö- ja siivouspalveluita sekä kiinteistö- ja hautaustoimen palveluita sekä leirikeskuspalveluita.

Lisätietoja: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi
Kirkkovaltuuston pöytäkirja 14.12.2023