Seurakunnan ympäristötyö on jatkuvaa

Kirkkoneuvosto asetti uuden ympäristötyöryhmän edistämään, ohjaamaan ja seuraamaan seurakunnan ympäristöohjelman mukaista toimintaa.

Siilinjärven seurakunta

Ensimmäinen Kirkkohallituksen Siilinjärven seurakunnalle myöntämä Kirkon ympäristödiplomi oli vuosille 2014–2018. Uuden ympäristödiplomin hakuprosessi saatiin päätökseen viime vuoden marraskuussa. Ympäristödiplomi 2024–2029 luovutetaan seurakunnalle keväällä 2024.

Kirkon ympäristödiplomin kriteerit ovat ympäristöasioiden minimitavoite, joka on Siilinjärven seurakunnassa monissa kohdin jopa ylitetty. Taatakseen ympäristödiplomin kriteereiden mukaisen suunnitelmallisen ja kehittävän toiminnan jatkumisen kirkkoneuvosto asetti uuden ympäristötyöryhmän. Työryhmän tehtävänä on seurakunnan ympäristöasioiden ohjaaminen ja seuranta siten, että vahvistetun ympäristöohjelman mukaiset kriteerit täyttyvät ja ympäristöasioita edistetään seurakunnan toiminnassa.

Työryhmään nimettiin ympäristövastaava puutarhuri Maija-Liisa Räihä, seurakuntapastori Leena Laurinkari, nuorisotyönohjaaja Kari Kolehmainen, viestintäsuunnittelija Merja Tapio, kiinteistötoimen palvelupäällikkö Heini Haapalainen, lastenohjaaja Heidi Tarvainen, diakoniaviranhaltija Anni Korhonen, talousjohtaja Anu Kopponen sekä kirkkoneuvoston valitsemat luottamushenkilöjäsenet Risto Kröger ja Anita Snellman.

Lisätietoja: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 17.1.2024Linkki avautuu uudessa välilehdessä
Lue lisää Kirkon ympäristödiplomistaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2024-01-18 15:58:00.0