Henkilöstöstrategia katsoo tulevaisuuteen

Siilinjärven seurakunnan uutta henkilöstöstrategiaa valmistelemaan on asetettu työryhmä.

Siilinjärven seurakunta

Siilinjärven seurakunnan nykyinen henkilöstösuunnitelma on voimassa vuoteen 2025 saakka. Toimintaympäristön nopea muutos ja sen myötä osaamisen tarpeiden muuttuminen vaativat henkilöstösuunnitelman päivittämistä. Henkilöstöstrategian tehtävänä on linjata seurakunnan henkilöstörakennetta ja sen muutoksia lähitulevaisuudessa ottaen huomioon sekä toiminnan että talouden asettamat vaatimukset.

Siilinjärven seurakunnan henkilöstöstrategiaa 2025–2029 valmistelemaan on asetettu työryhmä, joka laatii esityksen henkilöstöstrategiasta yhteistyötoimikunnan, kirkkoneuvoston ja kirkkovaltuuston hyväksyttäväksi. Esitystään varten työryhmä kuulee seurakunnan eri työaloja työtehtävien vaativuuteen sekä tulevaisuuden osaamistarpeisiin liittyen.

Henkilöstöstrategiaa valmistelevaan työryhmään kuuluvat luottamushenkilöedustajat Päivi Heikkinen varajäsenenään Anita Snellman sekä Ritva Venäläinen varajäsenenään Tapio Markkanen, kirkkoherra Olli Kortelainen, talousjohtaja Anu Kopponen, johtava kasvatuksen viranhaltija Atte Kääriäinen, johtava kanttori Vesa Kajava, johtava diakonian viranhaltija Liisa Tiilikainen, kiinteistötoimen palvelupäällikkö Heini Haapalainen sekä työsuojeluvaltuutettu Pirjo Ahonen. Työryhmän sihteerinä toimii palvelusihteeri Sirpa Suni.

Lisätietoja: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 17.1.2024