Soranta jatkaa vt I kappalaisena

Siilinjärven seurakunnan I kappalaisen valintamenettely on edelleen hallinto-oikeudessa. Pastori Pauli Soranta on toiminut virkaatekevänä I kappalaisena ja hänen tehtävänsä jatkuu. Sorannan II seurakuntapastorin viran sijaisuutta jatkaa ensi vuonna pastori Kaisa Salo.

Pauli Soranta seisoo kirkon oven edessä

Pauli Soranta

Kirkkovaltuusto valitsi seurakuntapastori Pauli Sorannan Siilinjärven seurakunnan I kappalaisen virkaan kokouksessaan 8.12.2022. Päätöksestä on valitettu hallinto-oikeuteen, joten kirkkovaltuuston päätös ei ole saanut lainvoimaa. Soranta on toiminut virkaatekevänä I kappalaisena Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulilta pyydetyllä viranhoitomääräyksellä, joka päättyy tämän vuoden lopussa.

Nyt kirkkoneuvosto pyytää Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulilta pastori Pauli Sorannalle viranhoitomääräyksen Siilinjärven I kappalaisen virkaan virkaatekevänä 1.1.2024 alkaen siihen asti, kunnes viranhakuprosessi saadaan päätökseen, kuitenkin enintään 31.8.2024 asti.

Voidakseen hoitaa I kappalaisen virkaa virkaatekevänä Pauli Soranta anoo Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulilta virkavapautta Siilinjärven seurakunnan II seurakuntapastorin virasta.

Sorannan II seurakuntapastorin tehtävään sijaiseksi kirkkoneuvosto pyytää Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulilta viranhoitomääräyksen pastori Kaisa Salolle ajalle 1.2.–31.8.2024. Sijaisuutta tällä hetkellä hoitavan pastori Päivi Flinkmanin pesti päättyy tämän vuoden lopussa.

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 25.10.2023
Lue lisää kappalaisen viranhakuprosessistaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Olli Kortelainen
Olli Kortelainen