Kirkkokolehdeilla autetaan paikallisesti ja globaalisti

Kirkkoneuvosto hyväksyi Siilinjärven seurakunnan ensi vuoden jumalanpalvelusten kolehtisuunnitelman.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Siilinjärven seurakunnan vuoden 2024 jumalanpalvelusten kolehtisuunnitelman. Osan kolehtikohteista määrää kirkkohallitus ja hiippakunnan tuomikapituli, osan seurakunta päättää itse. Seurakunta tukee kansainvälistä, mutta myös paikallista työtä ja auttamista.

Siilinjärven seurakunta tukee ulkomailla muun muassa lähetystyön nimikkolähettejään ja -kohteitaan ja virolaisen ystävyysseurakuntansa työtä. Suurin osa seurakunnan itse valitsemista kohteista on kirkkohallituksen suosittelemia kohteita, esimerkiksi rauhantyön, kirkon lähetysjärjestöjen sekä lasten ja nuorten toiminnan tukemista. Lisäksi seurakunta ohjaa kolehtilahjoituksia lähialueen toimintoihin, kuten omaan diakoniarahastoonsa, Siilinjärven kirkkomusiikkiyhdistyksen ja Nilsiän Aholansaaren toimintaan.

Siilinjärven seurakunnan vuoden 2024 kolehtisuunnitelma on kokonaisuudessaan luettavissa kirkkoneuvoston pöytäkirjasta.

Lisätiedot:
kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi