Haetaan seurakuntamestaria

Kirkkoneuvosto julisti haettavaksi toistaiseksi voimassa olevan seurakuntamestarin työsuhteen ja asetti sen valintaa valmistelevan työryhmän.

Siilinjärven seurakunta

Siilinjärven seurakunnan suntion Jukka Puustin tehtävästään irtisanoutumisen jälkeen kirkkovaltuusto lakkautti suntion viran ja muutti sen seurakuntamestarin työsopimussuhteeksi.

Seurakuntamestarin tehtävänkuvaan sisältyvät jumalanpalvelusten, kirkollisten toimitusten ja muiden seurakunnallisten tapahtumien järjestämiseen liittyvien käytännön tehtävät, järjestyksen valvonta, papiston avustaminen pukeutumisessa ja muissa käytännön tehtävissä, kolehdin kannosta huolehtiminen, vapaaehtoisten opastaminen, hautauksiin liittyvät saattotehtävät ja hautojen avauksessa ja peitossa avustaminen. Työtehtävät liittyvät suurelta osin myös kiinteistönhoitoon, johon kuuluvat erilaiset huolto- ja kunnostustyöt; rakennusten, koneiden, laitteiden ja muun irtaimiston kunnon valvonta sekä erikoisammattityön tarpeen arviointi. Lisäksi tehtäviin kuuluvat seurakunnan järjestämiin tapahtumiin liittyvät käytännön valmistelut, kalusteiden ja laitteiden opastus ja valvonta sekä kirkkotekstiilien, kirkollisten esineistön ja av-välineistön hoito.

Kirkkoneuvosto asetti seurakuntamestarin valintaa valmistelevan työryhmän. Työryhmään valittiin kirkkoherra Olli Kortelaisen ja talousjohtaja Anu Kopposen lisäksi keittiötyöesimies Heini Haapalainen sekä luottamushenkilöt Markku Sopanen ja Lauri Katainen. Varalle valittiin luottamushenkilöt Anita Snellman ja Eero Utriainen.

Seurakuntamestarin työsuhteen hakuaika on 15.2.2023 klo 15.00 saakka. Hakuilmoitus on nähtävillä KirkkoRekryn kautta Sakastin julkisilla kotisivulla, TE-palveluiden kotisivulla sekä Oikotie.fi-sivulla. Hakuilmoitus julkaistaan myös seurakunnan verkkopalveluissa.

Lisätietoja: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 25.1.2023Linkki avautuu uudessa välilehdessä
Linkki Avoimet työpaikat -sivulleLinkki avautuu uudessa välilehdessä (linkki vanhenee 15.2.2023)
Linkki KirkkoRekry -sivulle (linkki vanhenee 15.2.2023)