Seurakuntatalon remontin suunnittelu etenee

Siilinjärven seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että seurakuntatalon remonttialueen arkkitehtisuunnitelmat hyväksytään. Valtuusto käsittelee aihetta seuraavassa kokouksessaan.

Siilinjärven seurakunnan logo

Seurakuntatalon Ison salin, kahvion, keittiön, eteisaulan ja wc-tilojen saneeraussuunnitelmien pää-, arkkitehti- ja rakennesuunnittelijaksi valitun Sitowise Oy:n pääsuunnittelijana toimii arkkitehti Marja Väisänen. Väisänen esittelee arkkitehtisuunnitelmat kirkkovaltuuston kokouksessa 12.5.2022. Valtuuston kokous on yleisölle avoin tilaisuus, johon voi tulla seuraamaan seurakuntatalon remonttisuunnitelmien edistymistä.

Suunnittelun aikana tilojen käyttötarpeet ovat tarkentuneet niin tilojen kuin AV-välineistönkin osalta. Remontin keskeisin parannus on, että tiloista muodostuu entistä turvallisemmat, terveellisemmät, selkeämmät ja viihtyisämmät. Niissä on mahdollisuus järjestää toimintaa lapsille ja nuorille aiempaa monipuolisemmin ja laajemmin parempien tilojen myötä. Työntekijöiden ergonomia ja viihtyisyys paranevat sekä eri toimintaryhmille on aiempaa helpompi järjestää ateriapalveluita.

Remontin aikataulu on muuttunut mm. Ukrainan sodasta johtuvista syistä siten, että remontti ajoittunee marraskuulle 2022 – heinäkuulle 2023.

Lisätietoja talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 27.4.2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä