Isospalkkiot yhdenmukaisiksi

Päivärippikoulun ja kesiskerhon aiemmin puhuttaneet alhaisemmat isospalkkiot nostetaan samalle tasolle muiden isospalkkioitten kanssa.

Siilinjärven seurakunnan logo

Isonen on rippikoulun käynyt nuori, joka on koulutettu isosen tehtäväänsä. Isonen on rippikoulun ryhmänohjaaja ja hänellä on toiminnassa tärkeä rooli. Isonen ohjaa omaa ryhmäänsä, pitää huolta vapaa-ajan ohjelmasta, auttaa ja kannustaa. Isosen tärkein tehtävä on kuitenkin toimia linkkinä rippikoululaisten ja työntekijöiden välissä.

Siilinjärven seurakunnassa isosia toimii leiririppikoulujen lisäksi myös päivärippikoulussa sekä kesis-kerhoissa. 1.–2.-luokkalaisille tarkoitetut kesis-kerhot toimivat seurakuntatalolla ja Vuorelan kirkolla. Leiririppikoulujen isospalkkio ensimmäisen vuoden isosille on 18 €/päivä. Päivärippikoulussa sekä kesis-kerhoissa toimiville isosille palkkio on ollut 13 €/päivä, vaikka tehtävä saattaa olla jopa haasteellisempi kuin leirien isosilla.

Korottamalla päivärippikoulun ja kesiskerhojen isosten palkkioita 1.6. lähtien 18 euroon päivässä, isospalkkiot saadaan yhdenmukaisiksi ja samanarvoisiksi.

Lisätietoja kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 27.4.2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä