Lapsi- ja nuorisotyön johtoon kasvatustyön johtava viranhaltija

Seurakunnan lapsityönohjaajan virka lakkautetaan ja johtavan nuorisotyönohjaajan virka muutetaan kasvatustyön johtavan viranhaltijan viraksi.

Siilinjärven seurakunnan logo

Lapsityönohjaajan virasta ja johtavan nuorisotyönohjaajan virasta tulee toimenkuvaltaan yhdistetty virka, jonka nimikkeenä on kasvatustyön johtava viranhaltija.

Viran muutos on perusteltavissa taloudellisin ja toiminnallisin syin. Lapsi- ja nuorisotyöllä on muutenkin paljon yhteistä ja jo olemassa olevaa yhteistyötä, esim. esikouluikäisten parissa, perhetyössä, tapahtumissa ja iltapäiväkerhoissa. Toiminnassa muutoksella on siis saatavissa myös synergiaetuja.

Kasvatustyön johtava viranhaltija toimii nuorisotyönohjaajien ja lastenohjaajien lähiesihenkilönä. Kirkkoneuvosto päättää myöhemmin asiaan liittyvän muutoksen sisällöistä ja uuden viran kelpoisuusehdoista.

Lisätietoja kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkovaltuuston pöytäkirja 12.5.2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä