Seurakuntatalon saneeraussuunnitelmat hyväksyttiin

Siilinjärven seurakunnan kirkkovaltuusto hyväksyi seurakuntatalon remonttialueen arkkitehtisuunnitelmat.

Siilinjärven seurakuntatalon pääovi

Seurakuntatalon Ison salin, kahvion, keittiön, eteisaulan ja wc-tilojen saneeraussuunnitelmien pää-, arkkitehti- ja rakennesuunnittelijaksi valitun Sitowise Oy:n pääsuunnittelijana toimii arkkitehti Marja Väisänen. Väisänen esitteli remontin arkkitehtisuunnitelmat kirkkovaltuuston kokouksessa 12.5.2022.

Remontin suunnittelun aikana tilojen käyttötarpeet ovat tarkentuneet niin tilojen kuin AV-välineistönkin osalta. Remontin myötä keskeisin parannus on, että tiloista muodostuu entistä turvallisemmat, terveellisemmät, selkeämmät ja viihtyisämmät. Niissä on mahdollisuus järjestää toimintaa lapsille ja nuorille aiempaa monipuolisemmin ja laajemmin. Työntekijöiden ergonomia ja viihtyisyys paranevat sekä eri toimintaryhmille on aiempaa helpompi järjestää ateriapalveluita.

Remontin aikataulu on muuttunut mm. Ukrainan sodasta johtuvista syistä siten, että remontti alkanee loppuvuodesta 2022 kestäen heinäkuulle 2023.

Lisätietoja talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi

Kirkkovaltuuston pöytäkirja 12.5.2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä