Seurakunta myy puuta

Kirkkoneuvosto päätti tehdä puukaupan Särkiniemensuon ja Hämeensuon tiloilta olevista leimikoista Stora Enson kanssa. Kaupan arvo on lähes 325 000 euroa.

Siilinjärven seurakunnan logo

Seurakunta myy puuta Särkiniemensuon ja Hämeensuon tiloilta. Arvioitu puumäärä alueella on noin 6 455 m³. Hakkuut ovat harvennus ja uudistushakkuita. Puut korjataan tämän vuoden marraskuun loppuun mennessä. Tarjoukset saatiin myös IPO Harvestia Oy:ltä, Keitele Forest Oy:ltä ja Metsäliitolta.

Siilinjärven seurakunta tekee puukauppoja yhdestä kahteen kertaan vuodessa. Seurakunnalla on metsää yhteensä noin 730 hehtaaria, josta suojeltuja alueita on vajaa 30 hehtaaria. Seurakunnan omistamat metsät sijaitsevat Siilinjärvellä, Kuopiossa, Tervossa ja Lapinlahdella. Seurakunnalla on metsänhoitosuunnitelma, jossa se huomioi muun muassa metsän suojelun ja muut ympäristöseikat.

Lisätietoja: talousjohtaja Anu Kopponen 044 728 4621, anu.kopponen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 1.6.2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä