Stipendejä kirkon lapsi- tai nuorisotyötä opiskeleville

Aaro Venäläisen rahasto jakaa stipendejä siilinjärveläisille kirkon lapsi- ja nuorisotyön tehtäviin opiskeleville. Stipendejä myönnetään myös seurakunnan kerhonohjaajien ja pyhäkoulunopettajien koulutukseen.

lapsi muovailee erivärisiä muovailuvahoja

Siilinjärven seurakunnalla on Aaro Venäläisen 1957 tekemän testamentin toteuttamista varten Aaro Venäläisen rahasto.

Rahaston tarkoituksena on jakaa kurssi- ja koulutusstipendejä siilinjärveläisille opiskelijoille sellaisiin opintoihin, jotka antavat pätevyyden kirkon lapsi- ja nuorisotyön tehtäviin, sekä Siilinjärven seurakunnan vapaaehtoistyössä toimivien kerhonohjaajien ja pyhäkoulunopettajien koulutukseen. Kurssi- ja koulutusstipendit ovat haettavissa 31.10.2022 mennessä.

Rahaston tuoton käytöstä ja rahaston kartuttamisesta päättää Siilinjärven seurakunnan kirkkoneuvosto huomioiden rahastoa kartuttaneiden lahjoittajien ja testamentin antajien määräykset.

Lisätietoja ja hakemukset: talousjohtaja Anu Kopponen 044 728 4621, anu.kopponen@evl.fi

2022-10-06 19:27:00.0