Henkilöstöuutisia

III seurakuntapastoriksi valittiin Ville Hassinen. Suntion virka lakkautetaan, seurakuntamestarin työsuhde perustetaan.

logo_www_png (7).png

III seurakuntapastoriksi valittiin Ville Hassinen

Siilinjärven seurakunnan kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 26.10.2022 esittää Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulille, että tuomiokapituli antaa pastori Ville Hassiselle virkamääräyksen Siilinjärven III seurakuntapastorin virkaan 1.1.2023 alkaen toistaiseksi.

III seurakuntapastorin virkaan oli kaksi hakijaa. Viran erityisvastuualueena on kasvatus, käsittäen lapsi- ja nuorisotyön sekä rippikoulutyön.

Suntion virka seurakuntamestarin työsuhteeksi

Siilinjärven seurakunnan suntio Jukka Puusti on irtisanoutunut virastaan siten, että hänen viimeinen viranhoitopäivänsä on 30.11.2022.

Seurakunnan henkilöstösuunnitelman mukaisesti vapautuvia virkoja muutetaan työsuhteiksi mahdollisuuksien mukaan. Kirkkoneuvosto tarkasteli myös seurakunnan toisen suntion työnkuvaa ja päätti muuttaa työnimikkeen paremmin työtehtävää kuvaavaksi. Näin ollen kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että Siilinjärven seurakunnan toinen suntion virka lakkautetaan ja tilalle perustetaan seurakuntamestarin työsuhde 1.1.2023 alkaen.

Lisätietoja:

kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi