Sairaalasielunhoidollinen yhteistyö jatkuu

Kirkkoneuvosto päätti Siilinjärven seurakunnan jatkavan sairaalasielunhoidon yhteistyötä ja osallistuvan sairaalasielunhoidon kustannuksiin Kuopion seurakuntayhtymän kanssa uudella viisivuotisella sopimuksella.

Siilinjärven seurakunta

Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän ja muiden Kuopion yliopistollisen sairaalan kuntayhtymän alueella toimivien seurakuntien kanssa on solmittu sopimus sairaalasielunhoidon kustannusten jaosta. Siilinjärven seurakunta jatkaa sairaalasielunhoidon yhteistyötä ja osallistuu sairaalasielunhoidon kustannuksiin Kuopion seurakuntayhtymän kanssa uudella viisivuotisella sopimuksella. Siilinjärven seurakunnan vuosittainen maksuosuus on noin 15 500 euroa.

Uuden hyvinvointialueen muodostaminen ei aiheuta muutoksia sairaalasielunhoitotyön sisältöön tai laajuuteen, sopimus siirtyy hyvinvointialueelle sellaisenaan.

Sairaalasielunhoito on pääasiassa potilaiden parissa tapahtuvia henkilökohtaisia keskusteluja, yksityisiä ja yleisiä ehtoollisen viettoja sekä hartaushetkiä. Sairaalasielunhoitotyö tarjoaa kristillisen kirkon palveluja potilaiden, heidän omaistensa, läheistensä ja henkilökunnan ulottuville.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 23.11.2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-11-25 08:00:00.0