Matkustussääntö huomioi ympäristövaikutukset

Kirkkoneuvosto hyväksyi seurakunnan matkustussäännön.

Ympäristödiplomin mukaan seurakunnan tulee laatia tai päivittää matkustussääntö tai sitä vastaava ohje matkustamiskäytännöistä huomioiden ympäristövaikutukset.

Hiilineutraali kirkko 2030 -strategian mukaisesti kirkossa suositaan vähäpäästöistä liikkumista, ja mahdollisuuksia etäosallistumiseen tulee parantaa.

Seurakunnan uudessa matkustussäännössä otetaan huomioon ympäristövaikutukset. Painotetaan kestävän kehityksen mukaisia ja yhteiskunnan kannalta suotuisia kulkutapoja, jotka ovat myös taloudellisia, sujuvia ja turvallisia sekä liikkujan terveyttä kohentavia. Seurakunta ohjaa ja opastaa henkilöstöään ekologiseen matkustamiskulttuuriin.

Lisätietoja: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 23.11.2022
Lue lisää Hiilineutraali kirkko 2030 -strategiastaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-11-25 08:30:00.0