Kirkkokolehti auttaa lähellä ja kaukana

Seurakunnan ensi vuoden kolehtisuunnitelma on hyväksytty. Seurakunta tukee lähetystyötä ja kansainvälistä työtä mutta myös paikallisia kohteita.

Siilinjärven seurakunta

Kirkkoneuvosto hyväksyi Siilinjärven seurakunnan vuoden 2023 jumalanpalvelusten kolehtisuunnitelman. Osan kolehtikohteista määrää kirkkohallitus ja hiippakunnan tuomikapituli, osan seurakunta päättää itse. Seurakunta tukee kansainvälistä työtä, mutta myös paikallista auttamista.

Siilinjärven seurakunta tukee ulkomailla muun muassa lähetystyön nimikkolähettejään ja -kohteitaan ja virolaisen ystävyysseurakuntansa työtä. Suurin osa seurakunnan itse valitsemista kohteista on kirkkohallituksen suosittelemia kohteita, esimerkiksi rauhantyön, kirkon lähetysjärjestöjen ja nuorten toiminnan tukemista. Lisäksi seurakunta ohjaa kolehtilahjoituksia joihinkin lähialueen toimintoihin, kuten omaan diakoniarahastoonsa, Siilinjärven kirkkomusiikkiyhdistyksen ja Nilsiän Aholansaaren toimintaan. Aholansaarta ylläpitää Herättäjä-Yhdistys.

Siilinjärven seurakunnan vuoden 2023 kolehtisuunnitelma on luettavissa kirkkoneuvoston pöytäkirjasta.

Lisätiedot:
kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 14.12.2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Seurakunnan nimikkolähetit ja -kohteetLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Thu Dec 15 19:45:00 EET 2022