Alttarille vaivattomasti – Hääyö 2.3.2023

Talvi-illan hämärässä voit kävellä alttarille rakkaasi kanssa vaivattomasti – ilman häästressiä, kaikki on tehty teille valmiiksi. Hääyö on tunnelmallinen tapahtuma, joka mahdollistaa ainutlaatuisen ja vaivattoman kirkollisen vihkimisen ilta-aikaan Siilinjärven kirkossa.

haayo_alttari_www.jpg

Siilinjärven kirkon kotoisa tunnelma luo puitteet ikimuistoiselle ja rakkauden täyttämälle hetkelle. Hääyössä kaikki on tehty teille valmiiksi.

Hääyön aikana parit vihitään yksi kerrallaan, mutta samalla kertaa voidaan vihkiä esimerkiksi ystäväpariskunnat.

Jos avioliitto on solmittu maistraatissa, Hääyössä voidaan toimittaa avioliiton siunaaminen. Tai jos aiemmin solmittu avioliittonne kaipaa vihkivalojen uusimista, sekin hoituu Hääyössä.

Mikä on Hääyö?

Hääyö on tunnelmallinen vihkitilaisuus, jossa samana iltana vihitään useampi pari. Ennen vihkimistä pappi keskustelee vihkiparin kanssa ja paperiasiat laitetaan kuntoon.

Milloin seuraava Hääyö Siilinjärvellä pidetään?

Torstaina 2.3.2023 klo 18 alkaen Siilinjärven kirkossa. Pastorit Ville Hassinen ja Matti Hoffrén vihkivät pareja 20 minuutin välein. Kanttori Vesa Kajava vastaa häämusiikista.

Haluamme naimisiin Siilinjärven Hääyössä. Mitä meidän pitää tehdä?

Ilmoittautukaa seurakuntatoimistoon to 16.2.2023 klo 14 mennessä. Seurakuntatoimisto on avoinna arkisin klo 9–11 ja 12–14, p. 017 288 4600.

Mitä osallistuminen maksaa?

Ei mitään, tervetuloa!

Mitä pitää tehdä ennen vihkipäivää?

Vihkiparin pitää pyytää avioliiton esteiden tutkintaa omasta kotiseurakunnastaan, maistraatista tai verkossa osoitteessa esteidentutkinta.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä – vähintään seitsemän vuorokautta ennen vihkimistä. Todistus esteidentutkinnasta lähetetään pariskunnalle kotiin postitse, ja se on voimassa neljä kuukautta. Parin pitää tuoda todistus esteiden tutkinnasta mukanaan Hääyöhön. Voitte laittaa esteiden tutkinnan vireille heti.

Voinko ottaa Hääyöhön kirkkoon mukaan koko suvun?

Kyllä voit, kirkkoon mahtuu. Tervetuloa!

Lisätietoja Hääyöstä saat pastori Matti Hoffrénilta sähköpostitse matti.hoffren@evl.fi tai puhelimitse 044 728 4603.

Wed Jan 11 10:20:00 EET 2023