Ajankohtaista seurakunnan kiinteistötoimessa

Kirkkoneuvosto päätti seurakuntatalon remontin osarahoituksesta, kiinteistöautomaation uudistamisen lisätyöstä sekä kiinteistöjen teknisen manageroinnin hankkimisesta.

Siilinjärven seurakunta

Siilinjärven seurakunnan logo

Seurakuntatalon remontin kokonaiskustannus on 1,9 miljoonaa euroa. Kirkkoneuvosto päätti lunastaa remontin rahoitukseen sijoitusomaisuutta 1,3 miljoonaan euroon saakka.

Seurakuntatalon kiinteistöautomaation ohjausjärjestelmän uudistamistarve on ollut tiedossa jo pitkään nykyisen järjestelmän ollessa tiensä päässä. Kiinteistöautomaation ohjausjärjestelmän uudistaminen koko seurakuntatalon sekä kirkon osalta on tullut ajankohtaiseksi remonttialueen kiinteistöautomaation uusimisen yhteydessä. Kiinteistöautomaation uudistamisella saavutetaan energiasäästöjä esimerkiksi ilmastoinnin ja lämpötilojen säätöjen ajastamisella.

Remonttialueelle kiinteistöautomaation asennuksen toimittaa Jataku Oy, joka teki tarjouksen lisätyöstä. Järjestelmä päivitetään yhteneväiseksi Vuorelan kirkon järjestelmän kanssa. Kirkkoneuvosto hyväksyi Jataku Oy:n tarjouksen lisätyöstä yhteishintaan 23 312 €.

Kiinteistötyönjohtaja Jarkko Kuosmasen virkavapaan ajalle on tarve hankkia kiinteistöjen tekninen huolto ulkoiselta toimijalta. Kiinteistötyön ja keittiön lähiesimiehenä toimii Heini Haapalainen.

Seurakunnan käytössä on Granlund Oy:n tarjoama huoltokirjaohjelma. Granlund Oy tarjoaa myös kiinteistöjen teknisen ja toiminnallisen kunnon ylläpitämiseen liittyvien tehtävien hoitoa. Kirkkoneuvosto hyväksyi Granlund Oy:n tarjouksen teknisestä manageroinnista määräajalle1.2.–31.8.2023.

Lisätietoja: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 25.1.2023Linkki avautuu uudessa välilehdessä