Kirkonkellot soivat tukea Ukrainalle

Siilinjärven ev.lut. seurakunnassa soitetaan kelloja molemmissa kirkoissa klo 12 hyökkäyssodan vuosipäivänä 24.2. Vuorelan kirkolla on samalla rukoushetki, Siilinjärven kirkossa rukoillaan illalla perjantaimessussa.

rauhankellot_2023_wide (1).jpg

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispat ovat kutsuneet seurakunnat ympäri Suomen osoittamaan tukeaan Ukrainalle Venäjän Ukrainaan hyökkäämisen vuosipäivänä perjantaina 24.2.2023 Vuosipäivänä kirkonkellot ympäri Suomen soivat tukea Ukrainalle klo 12.

”Venäjän laiton hyökkäys Ukrainassa jatkuu. Kärsimyksen ja uhrattujen ihmishenkien määrä on kestämätön. Ukrainalaiset tarvitsevat kaiken saatavilla olevan avun ja tuen. Sodan vaikutukset ulottuvat laajalle ja synnyttävät huolta myös täällä Suomessa. Tarvitsemme yhteenkuuluvuutta ja keskinäistä huolenpitoa.”

Seurakunnissa rukoillaan Ukrainan ja ukrainalaisten puolesta myös vuosipäivää seuraavana sunnuntaina jumalanpalveluksissa. Piispat kannustavat kaikkia muistamaan Ukrainaa rukouksissa, lahjoittamaan alueella toimiville avustusjärjestöille ja osoittamaan tukea Suomessa oleville ukrainalaisille.

Rauhankellot ja rukoushetkiä

Kirkonkellot Ukrainan tueksi soivat perjantaina 24.2. klo 12 Siilinjärven kirkossa sekä Vuorelan kirkossa.

Vuorelan kirkolla sytytetään rauhankynttilöitä kellojen soidessa ja päätteeksi vietetään pieni rukoushetki.

Siilinjärven kirkossa rukoillaan rauhan puolesta perjantaimessussa klo 18.

Voit auttaa paikallisia ukrainalaisia

Halutessasi auttaa Siilinjärvelle tulleita ukrainalaisia voit tehdä rahalahjoituksen Siilinjärven seurakunnan diakoniarahastoon. Lahjoitustuotto käytetään lyhentämättömänä suoraan kohteeseen.

Pankkitiedoilla
Lahjoituksen saaja: Siilinjärven seurakunta
Tilinumero: FI49 5608 8820 0292 03
Viestikenttään: Paikallisapu Ukraina

Diakoniatyö ja seurakuntatoimisto ottavat vastaan myös kauppojen lahjakortteja, jotka välitetään ukrainalaisperheille Siilinjärvellä.

2023-02-20 06:40:00.0