Seurakuntasaleille uudet nimet ja kalusteet

Seurakuntatalon remontin myötä uusitaan tilojen nimet ja opastekyltit. Remontoitavien tilojen kalustehankintoja on suunniteltu yhdessä tilojen käyttäjien ja suunnittelijoiden kanssa.

Siilinjärven seurakunta

Remontoitujen tilojen lisäksi nimet ja opastekyltit vaihtuvat muihinkin seurakuntatalon salitiloihin. Entinen Iso sali on nyt nimeltään Helmi. Päätysalin uusi nimi on Valo ja Pieni sali sai nimen Kaste. Kokoustilat ovat nimeltään Toivo ja Rauha. Uusiin nimiin totutellaan jo nyt – virallisesti ne otetaan käyttöön seurakuntatalon sisätilojen remontin valmistuttua kesäkuussa.

Tilojen kalusteissa päädyttiin päällysteettömiin, koivupintaisiin tuoleihin ja laminaattipintaisiin pöytiin. Tuolit ovat pinottavia, toisiinsa liitettäviä ja pöydät taittojalkaisia ja helposti siirreltäviä. Käyttäjien mielestä parhaiten soveltuvat ja kestävimmät sekä seurakuntatalon arkkitehtuuriseen ilmeeseen sopivat Martelan Kari2-tuolit ja Snap-taittopöydät. Lisäksi hankitaan korkeampia tuoleja. Pöydissä on piilotetut rullat pöydän toisen pään jaloissa, joten pöytien liikuttelu onnistuu helposti. Suunniteltujen kalusteiden hankinta-arvoksi muodostuu yhteensä 64 000 euroa.

talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 22.3.2023