Yhteisvastuukeräyksen tilityksen tarkastaja valittiin

Kyllikki Puustinen valittiin Yhteisvastuukeräyksen tilityksen tarkastajaksi toimikaudelle 2023–2024.

hymyilevät Yhteisvastuun lipaskerääjät

Kirkkopalvelut ry hakee vuosittain rahankeräyslain mukaisen luvan Yhteisvastuukeräyksen suorittamiseen. Keräysluvan tilit kuuluvat Kirkkopalvelut ry:lle. Käytännössä seurakunnat organisoivat toiminnan Kirkkopalvelut ry:n ohjeiden mukaan: hoitavat keräykseen liittyvän rahaliikenteen, kirjanpidon, tilintarkastuksen ja tilitykset. Yhteisvastuukeräyksen keräyspäällikkönä toimii seurakunnassa tällä hetkellä johtava diakonianviranhaltija Liisa Tiilikainen ja rahastonhoitajana talousjohtaja Anu Kopponen.

Yhteisvastuukeräyksen tilityksen tarkastajana voi toimia virallinen tilintarkastaja tai seurakunnan luottamuselimien valitsema muu henkilö, ei kuitenkaan oman seurakunnan työntekijä. Tarkastamista ei ole viime vuosina enää sisällytetty seurakunnan varsinaisen tilintarkastajan tehtäviin, vaan tarkastuksen on suorittanut kirkkoneuvoston valitsema luottamushenkilö. Tälle toimikaudelle tarkastajaksi valittiin kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Kyllikki Puustinen.

talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 22.3.2023

Lue lisää Yhteisvastuukeräyksestä
Tänä vuonna rahaa kerätään nuorten auttamiseksi Suomessa ja ulkomailla. Kotimaassa Yhteisvastuun tuotot ohjataan Aseman Lapset ry:n ja seurakuntien kautta nuorten väkivallan ehkäisyyn ja sovitteluun.

Mon Mar 27 10:35:00 EEST 2023