Henkilöstöuutisia seurakunnassa

Johtavan kasvatuksen viranhaltijan virka on haettavana, kasvatuksen työalalla on henkilöstömuutoksia ja emännän työsuhde vakinaistettiin.

Sauli Paavilainen taustallaan peili, josta näkyy sumeasti työtovereita

Sauli Paavilaisen lähtöjuhlasta

Johtava kasvatuksen viranhaltijamme Sauli Paavilainen irtisanoutui siirtyäkseen STEP-koulutuksen Kuopion yksikköön kasvatus- ja ohjausalan opettajaksi. Tämän johdosta kirkkoneuvosto päätti julistaa Siilinjärven seurakunnan johtavan kasvatuksen viranhaltijan viran haettavaksi 11.9.2023 klo 12 mennessä. Hakuilmoitus on julkaistu KirkkoRekry-sivustolla.

Kirkkoneuvosto valitsi valmisteluryhmän, jonka tehtävänä on haastatella virkaan hakijat, päättää soveltuvuuskokeeseen lähetettävistä ja tehdä valinnasta esitys kirkkoneuvostolle. Valmistelutyöryhmään valittiin kirkkoherra Olli Kortelainen, talousjohtaja Anu Kopponen, kasvatuksen pappi Ville Hassinen ja valtuutetuista Päivi Heikkinen sekä Kyllikki Puustinen.

Kirkkoneuvosto päättää valmisteluryhmän esityksestä nuorisotyönohjaajan valinnasta 25.10.2023. Uusi johtava kasvatuksen viranhaltija aloittaa työnsä 1.1.2024.

Johtava kasvatuksen viranhaltija johtaa työalaa, jossa varhaiskasvatuksen, perhetoiminnan ja nuorisotyön tiimit yhdistyvät yhdeksi työalaksi. Hän on 12 hengen tiimin lähiesihenkilö. Uuden viranhaltijan rekrytointiajan kasvatuksen väliaikaisena lähiesimiehenä on kasvatuksen pappimme Ville Hassinen oman tehtävänsä ohella.

Hassinen tekee syksyn ajan enemmän esimiestyötä ja kasvatuksen tehtäviä ja vähemmän jumalanpalveluksia ja kirkollisia toimituksia. Pappisvajetta paikkaamaan kirkkoneuvosto pyytää Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulilta pastori Jani Kaaresalolle viranhoitomääräyksen Siilinjärven seurakunnan määräaikaisen seurakuntapastorin virkaan vuoden loppuun saakka.

Kasvatuksen työalalla on muutoksia myös nuorisotyön tiimissä. Nuorisotyönohjaaja Meiju Silvastin jäätyä virkavapaalle hänen sijaisenaan toimii nuorisotyönohjaaja Janna Vilkkilä. Rippikoulukoordinointia hoitaa 4.9.2023 lähtien nuorisotyönohjaaja Anne Roivainen.

Emäntä Maarit Heikkinen palkattiin Siilinjärven seurakunnan vakituiseen emännän työsuhteeseen 1.9.2023 alkaen. Maarit Heikkinen siunattiin tehtäväänsä siivooja Elina Martikaisen ja seurakuntapastori Ville Hassisen kanssa messussa Siilinjärven kirkossa sunnuntaina 27.8. klo 10.

tehtäviinsiunaus Siilinjärven kirkossa

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 728 4611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 23.8.2023Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Johtavan kasvatuksen viranhaltijan rekryilmoitus KirkkoRekryssä