Leirikeskuksen saunatilat remonttiin

Kirkkoneuvosto valitsi Ruokoniemen saunatilojen saneeraajaksi Santo Rakennus Oy:n sekä esittää kirkkovaltuustolle lisätalousarvion tekemistä remontille.

Siilinjärven seurakunta

Leirikeskuksen saunatilojen remontilla parannetaan tilojen esteettömyyttä sekä turvallisuutta leireillä.

Remontti sisältää kaikkien pintojen uusimisen, kiukaan ja lauteiden uusimisen, viemäröinnin ja vesikalusteiden uusimisen, ilmanvaihdon ja valaistuksen uusimisen, takan poiston ja korvaamisen uudella kevyttakalla, minikeittiön lisäämisen ja wc-tilan siirron. Lisäksi siirretään saunan ikkuna järvinäkymäseinustalle ja uusitaan rakennuksen kaikki ovet ja ikkunat. Saunan käytettävyyttä ja turvallisuutta parannetaan muun muassa uuden sähköjärjestelmän ja kiukaan etäohjauksen avulla.

Urakkatarjouksia remonttiin tuli seitsemän. Kirkkoneuvosto hyväksyi Santo Rakennus Oy:n urakkatarjouksen yhteensä 119 536 euron hintaan.

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle 55 000 euron lisätalousarvion tekemistä investointiosaan. Urakkatarjous ylittää kustannusarvion, koska alkuperäiseen kustannusarvioon on tehty lisäyksiä mm. ikkunoiden ja ovien vaihdot, saunan ikkunan muutos, sähköjen uusiminen kokonaan sekä kiukaan etäohjausmahdollisuus.

Lisätietoja:

Anu Kopponen