Pastori Pauli Soranta siunataan työhönsä elokuun lopussa

Seurakuntapastori Pauli Soranta siunataan tehtäväänsä Siilinjärven kirkon jumalanpalveluksessa sunnuntaina 25.8. "Olen kiitollinen, kun saan pappina palvella kotiseurakuntaa ja paikallista yhteisöä", siilinjärveläinen Soranta sanoo.
Soranta-Pauli_IMG_2463_kuvaaja-Kuusipalo-Sini-Marja.jpg

Seurakuntapastori Pauli Soranta. Kuva: Sini-Marja Kuusipalo

Seurakuntapastori Pauli Soranta siunataan tehtäväänsä Siilinjärven kirkon jumalanpalveluksessa sunnuntaina 25.8. Soranta on työskennellyt Siilinjärven seurakunnassa helmikuun 2019 alusta lukien.

– Siilinjärvi on kotipaikkakuntani, ja olen nyt iloinen ja kiitollinen, kun saan pappina palvella kotiseurakuntaa ja paikallista yhteisöä. Edelliseen työpaikkaani Lieksaan verrattuna Siilinjärven seurakunta on isompi ja nuorekkaampi, ja täällä on myös enemmän toimintaa, Soranta sanoo.

Papin työ keskittyy kirkollisiin toimituksiin eli kastamiseen, vihkimiseen ja hautaan siunaamiseen sekä jumalanpalveluksiin, palvelutalojen hartauksiin ja rippikouluihin. Erityisvastuualueenaan Pauli Soranta toimii diakoniatyön pappina.

– Tehtävänäni on puolustaa heikkoja ja auttaa heidän äänensä kuulumaan. Tärkeää on kulkea rinnalla haastavissa elämäntilanteissa ja olla helposti lähestyttävissä. Olen aiemmin toiminut kuntoutustyössä ja toimintaterapeuttina, ja se kokemus kantaa papinkin tehtävissä.

Sorannan vastuulle kuuluu myös yhteiskunnallinen työ. Osana sitä hän etsii yhteistyömuotoja seurakunnan ja järjestöjen ja yritysten välille.

– Seurakunta voisi toimia keskustelufoorumina esimerkiksi työssä jaksamisen kysymyksissä, Soranta ideoi.

Siilinjärven seurakunnassa työskentelee yhteensä seitsemän pappia.

Lisätietoja tapahtumakalenterista

2019-08-08 12:33:00.0