Lapsiperheille tarjotaan arkiapua

Siilinjärven seurakunnan diakoniatyöntekijät ja varhaiskasvattajat alkavat tarjota perheille arkiapua. Yhdessä perheen aikuisen kanssa työntekijä voi keskustella, ulkoilla tai tehdä pieniä kotitöitä ja lasten kanssa leikkiä.
Pieni legoukko soturin asussa jäämässä valkoisen kengän alle.

Kuva: Unsplash

Siilinjärven seurakunnan diakoniatyöntekijät ja varhaiskasvattajat tarjoavat perheille arkiapua. Yhdessä perheen aikuisen kanssa työntekijä voi keskustella, ulkoilla tai tehdä pieniä kotitöitä ja lasten kanssa leikkiä.

”Perheille tulee erilaisia tilanteita, joissa vanhemman voimavarat ovat koetuksella ja apu on tarpeen. On sairauksia, ajan ja tuen puutetta, väsymystä ja monenlaista kuormitusta. Työntekijöitämme voi pyytää jakamaan tätä taakkaa”, sanovat johtava diakoniatyöntekijä Liisa Tiilikainen ja lapsityönohjaaja Virpi Rissanen.

Työntekijät voi kutsua kotiin työparina. Apua tarjotaan perheisiin, jossa on alle kouluikäisiä tai alakoululaisia lapsia. Kotikäyntejä tehdään arkisin ensisijaisesti aamupäivällä. Palvelu on maksutonta.

Toiminta alkaa lokakuussa 2019 viikolla 43.

Lisätiedot:
johtava diakoniatyöntekijä Liisa Tiilikainen 044 7284 645, liisa.tiilikainen@evl.fi
vs. lapsityönohjaaja Virpi Rissanen 044 7284 605, virpi.rissanen@evl.fi

2019-10-09 09:46:00.0