Kappalainen jää eläkkeelle - sijainen kesästä syksyyn

Seurakunnassa kesällä avautuva kappalaisen virka jätetään täyttämättä vuodeksi. Tehtävään palkataan sijainen kesä-marraskuuksi.

Seurakunnassa kesällä avautuva kappalaisen virka jätetään täyttämättä vuodeksi. Tehtävään kuitenkin palkataan sijainen kesä-marraskuuksi.

Siilinjärven seurakunnan kolmatta kappalaisen virkaa hoitava Unto Niskanen on irtisanoutunut eläkkeelle siirtymisen johdosta 1.8.2020 alkaen. Hänen tilalleen aiotaan palkata vuosiloman sijainen kesä-heinäkuuksi ja virkaa tekevä kappalainen elo-marraskuuksi 2020.

Viran vakituista täyttämistä lykätään vuodella 31.7.2021 saakka. Tuona aikana seurakunta selvittää viran täytön tarvetta. Viran täyttöön vaikuttaa seurakunnan jäsenmäärän kehitys.

Kappalaisen viran hoitajan valitsee Kuopion hiippakunnan tuomiokapituliLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Siilinjärven seurakunnassa on seitsemän papin virkaa: kirkkoherra, kolme kappalaista ja kolme seurakuntapastoria.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, olli.kortelainen@evl.fi, 044 7284 611

Kokouspöytäkirja 19.2.2020

Kappalainen Unto Niskasen lähtöjuhlaa vietetään 24.5.2020.

2020-02-20 10:35:00.0