Muutamme toimintaamme 31.5. saakka

Olemme peruuttaneet tapahtumamme ja kaiken kokoavan toimintamme toukokuun loppuun asti koronavirustilanteen vuoksi. Seurakunnan toiminta sopeutetaan poikkeusoloihin.

Jumalanpalveluksia välitetään viikoittain verkon kautta, mistä tiedotamme verkkosivuillamme.

Kirkolliset toimitukset eli kasteet, avioliittoon vihkimiset ja hautaan siunaamiset toimitetaan asianomaisten kanssa sovitun mukaisesti. Aluehallintoviraston päätöksen mukaisesti yli 10 henkilön kokoontumiset on kielletty myös kirkollisissa toimituksissa.

Rippikouluryhmät toimivat etäopetuksessa.

Siilinjärven kirkko pidetään avoinna keskiviikkoisin 25.3. alkaen klo 11.30–13 hiljentymistä ja sielunhoidollista keskustelua varten. Tuolloin ovat tavattavissa pappi ja diakoniatyöntekijä.

Seurakunnan tiloja ei toistaiseksi voi varata eikä vuokrata kokoontumisiin.

Tuemme seurakuntalaisia ja meihin voi olla yhteydessä myös poikkeusoloissa. Virastoasiointi onnistuu arkisin (klo 9–11 ja 12–14) puhelimitse ja sähköpostilla: 017 288 4600, siilinjarven.seurakunta@evl.fi. Seurakuntalaisia palvelevat puhelimitse ja sähköpostilla päivystävä pappi (soitot 044 7284 612, ma–su klo 8–20) ja diakoniatyöntekijä (044 7284 645) sekä eri asioissa muut työntekijät. Muut yhteystiedot saa verkkosivultamme.

Seurakuntalaisten huoliin vastataan myös Kirkon KeskusteluavussaLinkki avautuu uudessa välilehdessä verkossa sekä valtakunnallisessa numerossa 0400 22 11 80 joka päivä iltaisin klo 18–24.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Seurakunta somessa:
Facebook www.facebook.com/siilinjarvenseurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Instagram siilinjarvenseurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Twitter siilinjarvi_srkLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tiedotetta on täydennetty 18.3. klo 9.30 aluehallinviraston päätöstä koskevalla tiedolla.

2020-03-17 14:43:00.0