Lähetyssihteerin virka avoimeksi ­– viran täyttö selvitetään

Seurakunnan lähetyssihteeri Jenni Mboup on irtisanoutunut virastaan. Kirkkoneuvosto selvittää, palkataanko uusi viranhaltija vai miten tehtävät vastaisuudessa hoidetaan.

Lähetyssihteeri Jenni Mboup on irtisanoutunut Siilinjärven seurakunnan lähetyssihteerin virasta. Virka tulee avoimeksi 29.3.2020. Seurakunnan henkilöstösuunnitelman mukaisesti kirkkoneuvosto teettää viran täyttämisestä selvityksen huhtikuun loppuun mennessä.

Seurakunnan henkilöstösuunnitelman 2018–2025 mukaan muiden kuin eläköitymisen perusteella vapautuvien virkojen ja tehtävien täyttämiseen on saatava kirkkoneuvoston lupa. Lupaa ennen selvitetään, onko virka tai tehtävä välttämätöntä täyttää vai työ hoitaa muilla järjestelyillä.

Lähetyssihteerin viran täyttämisen vaihtoehtoja ovat viran lakkauttaminen, viran osa-aikaistaminen, yhdistelmäviran perustaminen tai lähetyssihteerin tehtävien jakaminen tai siirtäminen osaksi muiden virkojen tehtävänkuvia.

Lisätiedot: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 25.3.2020