Diakoniatyö jakaa EU-ruokaa 20.4. alkaen

EU-ruokaa jaetaan erikseen sovittavina aikoina.

Jauhoja, hapankorppuja, makaronia ja muita ruokapakkauksia pöydällä.

Jaamme Euroopan unionin ruoka-apua 20.4. alkaen diakoniatyöntekijöiden vastaanotoilla. Poikkeuksellisesti emme tänä keväänä voi järjestää yhteisjakelua, joten asiakkaita pyydetään sopimaan ruokakassin noudosta oman asuinalueen diakoniatyöntekijän kanssa. Lähikontaktien välttämiseksi hakuajan sopiminen on erittäin tärkeää.

Ruokakassi sisältää säilykkeitä, jauhoja ja kuivamuonaa.  Siilinjärven seurakunta jakaa EU-ruoka-apua paikallisesti Siilinjärven alueen asukkaille taloudessa asuvien henkilöiden määrän perusteella 1-3 kassia taloutta kohti.

EU-ruoka-avun tarkoitus lisätä sosiaalista yhteenkuuluvuutta EU:n alueella ja vähentää köyhyydessä ja syrjäytymisvaarassa elävien ihmisten määrää. Ruoka-apua haettaessa ei tarvitse esittää perusteita avun saamiseksi.

EU-ruoka-apua koordinoi Suomessa RuokavirastoLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lisätiedot: johtava diakoniatyöntekijä Liisa Tiilikainen, 044 7284 645, liisa.tiilikainen@evl.fi

Ajanvaraukset asuinalueittain

Pöljä, Kolmisoppi, Koivumäki, Heinämäki, Kuuslahti, Simonsalo, Sulkavanniitty, keskusta
Raija Hallikainen, 044 7284 641, raija.hallikainen@evl.fi