Seurakunta soittaa yli 70-vuotiaille

Kunnan ja seurakunnan yhteisessä puhelukampanjassa pyritään tavoittamaan  yli 70-vuotiaat siilinjärveläiset ja varmistamaan kotona pärjääminen koronaepidemian aikana.

Vanhus pitää puhelimen luuria korvallaan.

Siilinjärven seurakunta on mukana Siilinjärven kunnan aloittamassa puhelukierroksessa, jossa pyritään tavoittamaan yli 70-vuotiaat siilinjärveläiset puhelimitse koronaepidemian aikana.

Siilinjärven ikääntyneiden tuki on aloittanut soittokierroksen kaikille yli 70-vuotiaille siilinjärveläisille, jotka eivät nykyisellään ole kunnan palveluiden piirissä. Puhelut aloitettiin pääsiäistä edeltävällä viikolla, ja jokainen yli 70-vuotias siilinjärveläinen pyritään tavoittamaan lähiviikkoina.

Yhteydenotolla halutaan varmistaa arjen sujumista ja turvallisuutta myös poikkeusoloissa. Puhelussa keskustellaan arjen asiointien sujumisesta ja toimintaohjeista mahdollisen sairastumisen varalle. Tarvittaessa keskustellaan muista poikkeusoloihin liittyvistä henkilöä askarruttavista asioista.

Seurakunnan työntekijöistä puhelukierroksessa ovat mukana papit, diakoniatyöntekijät ja lastenohjaajia.

Lisätiedot: johtava diakoniatyöntekijä Liisa Tiilikainen, 044 7284 645, liisa.tiilikainen@evl.fi

Tiedote Siilinjärven kunnan verkkosivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2020-04-16 10:08:00.0