Diakoniatyö jakaa EU-ruokaa lokakuun alussa

Ruokaa jaetaan Siilinjärven seurakuntatalolla ja Vuorelan kirkolla 9. lokakuuta.

EU-ruokapaketin tuotepakkauksia pöydällä: mm. makaronia, puurohiutaleita, säilykepurkkeja ja hapankorppuja.

Jaamme Euroopan unionin ruoka-apua perjantaina 9.10. klo 15–17 Siilinjärven seurakuntatalon Isossa salissa ja Vuorelan kirkolla. Jonottaessa avunhakijan on tärkeää käyttää omaa suojamaskia. Noudatamme tapahtumassa nykyisiä turvamääräyksiä.

Ruokakassi sisältää kuivaelintarvikkeita, kuten säilykkeitä ja jauhoja. Siilinjärven seurakunta jakaa EU-ruoka-apua paikallisesti Siilinjärven alueen asukkaille. Ruokaa jaetaan 1–3 kassia kotitaloutta kohti taloudessa asuvien henkilöiden määrän perusteella.

Siilinjärven seurakunta jakaa EU-ruokaa kahdesti vuodessa. Vuosittain ruokaa jaetaan yhteensä 2 500–3 500 kiloa.

EU:n ruoka-apu on tarkoitettu Suomessa asuville vähävaraisille henkilöille. Ruoka-avun jakamisen periaatteina ovat tasa-arvoisuus ja syrjimättömyys. EU-ruoka-apua koordinoi Suomessa RuokavirastoLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lisätiedot: diakoniatyöntekijä Auli Kela, 044 7284 642, auli.kela@evl.fi

Tapahtuma-ilmoitukset verkkosivullamme