Seurakunta aloittaa ympäristödiplomin hakemisen

Uuden ympäristödiplomin hakua valmistellaan kirkkoneuvoston nimeämässä ympäristötyöryhmässä.  Siilinjärven seurakunta sitoutuu Hiilineutraali kirkko 2030 -ilmastostrategiaan.

Uuden ympäristödiplomin hakua valmistellaan ympäristötyöryhmässä.

Kirkkoneuvosto nimesi ympäristöryhmään seurakunnan työntekijät Heini Haapalaisen, Airi Heiskasen, Auli Kelan, Kari Kolehmaisen, Anu Kopposen, Jarkko Kuosmasen, Leena Laurinkarin, Maija-Liisa Räihän ja Heidi Tarvaisen sekä kirkkovaltuutetut Anita Snellmanin ja Risto Krögerin. Ympäristövastaavaksi valittiin Anu Kopponen.

Kirkkohallitus myönsi vuonna 2014 Siilinjärven seurakunnalle ympäristödiplomin, joka oli voimassa 31.12.2018 saakka. Seurakunnan ympäristöohjelman tarkistaminen ja uuden ympäristödiplomin hakeminen on siirtynyt Kirkon ympäristödiplominLinkki avautuu uudessa välilehdessä kriteerien uudistamisen vuoksi. Ympäristötyössään Siilinjärven seurakunta sitoutuu kehittämään toimintaansa kohti hiilineutraaliutta Kirkon energia-ja ilmastostrategian Hiilineutraali kirkko 2030Linkki avautuu uudessa välilehdessä mukaisesti.

Kirkon ympäristödiplomi on Suomen evankelis-luterilaisen oma ympäristöjärjestelmä, joka perustettiin vuonna 2001. Ympäristödiplomi auttaa seurakuntia toteuttamaan ympäristövastuuta omassa toiminnassaan. Uudistettu diplomi tukee kirkon tavoitetta olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä.

Lisätiedot: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 21.10.2020

Kirkon ympäristödiplomin käsikirja (julkaistu 23.9.2020)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2020-10-22 07:17:14.0