Uusi seurakuntatoimisto aloittaa tammikuussa - väestökirjanpito siirtyy Kuopioon

Siilinjärven seurakunnan kirkkovaltuusto päätti, että nykyinen kirkkoherranvirasto ja taloustoimisto yhdistyvät seurakuntatoimistoksi 1.1.2021 alkaen. Samalla seurakunnan väestökirjanpito siirtyy Kuopion aluekeskusrekisteriin.

Siilinjärven seurakunta liittyy Kuopion aluekeskusrekisteriin vuoden 2021 alusta. Tuolloin väestökirjanpito sekä esimerkiksi virkatodistusten antaminen ja jäsenasioiden kirjaaminen siirtyvät aluekeskusrekisteriin. Sen sijaan ristiäisten, häiden ja hautajaisten ja muiden toimitusten varauksissa seurakuntalaisia palvellaan edelleen Siilinjärvellä. Myös virkatodistustilauksen, kirkkoon liittymisen ja avioliiton esteiden tutkinnan voi yhä laittaa vireille paikallisessa toimistossa tai sähköisesti.

Uudessa tilanteessa seurakunnan kirkkoherranvirasto ja taloustoimisto yhdistyvät yhdeksi seurakuntatoimistoksi, joka palvelee seurakuntalaisia Siilinjärven seurakuntatalolla. Toimistossa työskentelee kolme toimistosihteeriä ja talousjohtaja. Tila-, toimitus- ja henkilövarausten lisäksi seurakuntatoimisto hoitaa seurakunnan henkilöstöhallintoa ja maksuliikennettä.

Lisätiedot: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkovaltuuston pöytäkirja 5.11.2020