Seurakunta aikoo myydä kunnalle tontin paloasemaa varten

Kirkkoneuvosto käsitteli ostotarjouksen uudelleen ja esittää tontin myyntiä 6 000 eurolla. Kirkkoneuvosto ei edelleenkään pidä paikkaa paloasemalle sopivana.

Siilinjärven kunta suunnittelee uutta paloasema-aluetta Viitosen ja Nilsiäntien väliin Siilinjärven kirkon tuntumaan. Kunta on tehnyt Siilinjärven seurakunnalle ostotarjouksen paloasema-alueeseen tarvittavasta 1 600 neliömetrin tontista marraskuussa 2018, jolloin seurakunnan kirkkoneuvosto tonttikaupan sijaan kannatti paloaseman sijoittamista muualle.

Marraskuussa 2020 Siilinjärven kunta teki uuden ostotarjouksen. Sen perusteella kirkkoneuvosto käsitteli asian uudelleen ja esittää kirkkovaltuustolle. että seurakunta myy 1 600 neliömetrin tontin Siilinjärven kunnalle reilulla 6 000 eurolla. Lisäksi kirkkoneuvosto toteaa lausuntonaan, ettei kyseinen alue ole paloasemalle sopiva.

Seurakunnan kirkkovaltuusto päättää tonttikaupasta helmikuussa ja sen päätös alistetaan Suomen ev.lut. kirkon kirkkohallituksen vahvistettavaksi.

Lisätiedot: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 20.1.2021Linkki avautuu uudessa välilehdessä