Seurakuntaan perustettiin kiinteistötyöryhmä

Työryhmä valvoo seurakuntatalon peruskorjausta ja laatii kiinteistöstrategian.

Kirkkoneuvosto nimesi kiinteistötyöryhmään talousjohtaja Anu Kopposen, kirkkoherra Olli Kortelaisen, kiinteistötyönjohtaja Jarkko Kuosmasen, keittiöesimies Heini Haapalaisen, johtavan kanttorin Vesa Kajavan ja luottamushenkilöistä Janne Kasurisen, Päivi Heikkisen, Liisa Väätäisen ja Ilkka Ahosen. Puhetta ryhmässä johtaa talousjohtaja Kopponen.

Kiinteistötyöryhmä valvoo Siilinjärven seurakuntataloon ensi vuonna tehtävää peruskorjausta ja sen suunnittelua. Hankkeessa remontoidaan seurakuntatalon suurin sali, kahvio ja pääkeittiö. Korjauksessa uusitaan ikkunat ja lattiat sekä parannetaan tilojen energiatehokkuutta, toimivuutta ja esteettömyyttä. Peruskorjauksen ajan tilat ovat pois käytöstä.

Lisäksi kiinteistötyöryhmä laatii seurakunnalle kiinteistöstrategian, joka sisältään muun muassa selvityksen tilojen tulevista korjaustarpeista. Siilinjärven seurakunnalla on vähän kiinteistöjä, eikä seurakunnalla ole painetta luopua mistään kiinteistöstä. Kiinteistöstrategiassa otetaan huomioon myös ympäristöasiat, joita seurakunta tarkastelee hakiessaan tänä vuonna Kirkon ympäristödiplomia.

Lisätiedot: talousjohtaja Anu Kopponen, 044 7284 621, anu.kopponen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 20.1.2021Linkki avautuu uudessa välilehdessä