Seurakunnan toiminnanrajoitukset jatkuvat 22.3. saakka

Viranomaisten uusimmat koronamääräykset vaikuttavat Siilinjärven seurakunnan toimintaan 23.2.–22.3.2021.

Kirkossa striimataan.

Striimatut kirkonmenot ovat nähtävillä vain verkossa. Maskinkäyttöä suositellaan.

Kirkonmenot ainoastaan verkossa

Jumalanpalvelukset järjestetään vain verkkokirkkoina, ja niihin voi osallistua sunnuntaisin seurakunnan YouTube-kanavalla. Lähetysten tallenteet ovat katsottavissa 14 vuorokauden ajan.

Keskipäivän rukoushetki lähetetään seurakunnan YouTube-kanavalla keskiviikkoisin klo 12 ja sen tallenne on katsottavissa viikon ajan.

Ehtoolliselle ennakkoilmoittautumalla

Siilinjärven kirkossa järjestetään ennakkoon ilmoittautuneille ehtoollishartaudet sunnuntaina 14.3. klo 11 ja 11.30 ja Vuorelan kirkossa klo 13. Kuhunkin tilaisuuteen voidaan ottaa enintään 20 henkilöä. Ennakkoilmoittauminen seurakuntatoimistoon perjantaihin 12.3. klo 12 mennessä puhelimitse 017 288 4600 (ma–pe klo 9–11 ja 12–14) tai sähköpostilla siilinjarven.seurakunta@evl.fi. Ilmoita nimesi, puhelinnumerosi sekä tilaisuus, johon aiot osallistua.

Siilinjärven kirkko pidetään avoinna hiljentymiseen sunnuntaisin klo 11–13 ja Vuorelan kirkko klo 16–18, poikkeuksena 14.3.2021. Paikalla on myös seurakunnan työntekijöitä sielunhoidollista keskustelua varten. Vuorelan kirkko on avoinna arki-iltana myöhemmin ilmoitettavina ajankohtina.

Ristiäisille tarjotaan tilat

Kirkolliset toimitukset eli kasteet, avioliittoon vihkimiset ja hautaan siunaamiset toimitetaan. Niihin voi osallistua korkeintaan 20 henkilöä. Seurakunnan tiloja voi varata esimerkiksi muistotilaisuuksiin. Kasteita ei toimiteta kodeissa, mutta kastetilaisuuden voi järjestää kirkossa tai seurakuntatalolla eikä seurakunta peri siilinjärveläisiltä kasteperheiltä niistä tilavuokraa. Seurakunnan papit ja kanttorit eivät osallistu muistotilaisuuksiin.

Päivä- ja perhekerhot toimivat

Avoimia ryhmäkokoontumisia järjestetään enintään 20 henkilön ryhmille. Rippikouluryhmät kokoontuvat sovitusti ja rippileirit pidetään, jos perusopetus säilyy lähiopetuksena. Päivä- ja perhekerhot sekä alakouluikäisten harrastusryhmät jatkavat toimintaansa, perhekahvilat ovat toistaiseksi suljettuina. Iltapäiväkerhot noudattavat perusopetuksen linjauksia.

Pidetään huolta toisistamme

Korostamme kaikessa toiminnassamme turvavälien noudattamista, suosittelemme maskin käyttöä yleisen maskisuosituksen mukaisesti yli 12-vuotiaille ja ohjaamme huolehtimaan käsihygieniasta. Tulethan seurakunnan toimintaan vain, jos tunnet itsesi oireettomaksi.

Tuemme seurakuntalaisia ja meihin voi olla yhteydessä myös poikkeusjärjestelyjen aikana.

Asiointi seurakuntatoimistossa onnistuu arkisin klo 9–11 ja 12–14 paikan päällä, puhelimitse ja sähköpostilla: 017 288 4600, siilinjarven.seurakunta@evl.fi.

Seurakunnan toiminnan muutokset perustuvat Itä-Suomen aluehallintoviraston määräykseen.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Itä-Suomen aluehallintoviraston tiedoteLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Seurakunnan tapahtumakalenteri verkossa

Fri Feb 12 14:54:00 EET 2021