III Kappalaisen virka lakkautetaan

Seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että Siilinjärven seurakunnan III Kappalaisen virka lakkautetaan ja varataan vuosittainen määräraha määräaikaisen seurakuntapastorin palkkaamiseen kesäajalle.

Siilinjärven seurakunnan logo

Pastori Unto Niskasen jäätyä eläkkeelle jätettiin III kappalaisen virka toistaiseksi täyttämättä. Seurakuntapastorin työtehtävään palkattiin Reetta Kallanne (ent. Pirskanen) määräaikaisena 31.7.2021 saakka.

Seurakunnan jäsenmäärän väheneminen ja siten kiristyvä talous asettavat paineita sopeuttaa henkilöstömäärää. Vaikka seurakunnan talous onkin tänä vuonna ylijäämäinen, kyseessä on kertaluontoinen tulos, jonka varaan ei voida laskea suuria pysyviä kustannuksia.

Kesäaikana pappeja tarvitaan enemmän: rippileirityö vaatii resursseja ja kesä on myös vuosilomien ajankohta. Riittävän työvoiman takaamiseksi tarvitaan Siilinjärven seurakunnassa seitsemäs pappi kesäaikoina täyttämään työvoimavajetta vielä vuosien ajan. Kirkkoneuvosto esittääkin vuosittaisen määrärahan varaamista seurakuntapastorin palkkaamiseen kuudeksi kuukaudeksi määräaikaisena, virkaa perustamatta.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 24.3.2021

2021-03-25 13:06:00.0