Seurakunnan viestinnän henkilövaihdos

Viestinnän ja tiedotuksen viestikapula vaihtui helmikuussa seurakunnan tiedottaja Sini-Marja Kuusipalon siirryttyä muihin viestinnän tehtäviin ja Merja Tapion tultua hänen viransijaisekseen. Kirkkoneuvoston päätöksellä Tapio jatkaa virkaa toimittavana tiedottajana vuoden loppuun saakka.

Siilinjärven seurakunnan logo

Seurakunnan pitkäaikainen tiedottaja Sini-Marja Kuusipalo siirtyi Kuopion seurakuntayhtymän palvelukseen viestintäsuunnittelijaksi helmikuun alussa, jolloin hänen viransijaisekseen virkavapaan ajaksi valittiin Merja Tapio.

Kuusipalon irtisanouduttua Siilinjärven seurakunnan tiedottajan virasta kirkkoneuvosto päätti jatkaa Tapion palvelussuhdetta vt. tiedottajana vuoden 2021 loppuun asti.

Siilinjärven seurakunnan tiedottaja on viestinnän asiantuntijan työtehtävä. Tiedottaja vastaa seurakunnan sisäisen ja ulkoisen viestinnän kokonaissuunnittelusta, viestintästrategian laatimisesta, viestinnän vuosisuunnittelusta, yhteydenpidosta tiedotusvälineisiin, hallintoon ja toimintaan liittyvän uutis- ja kuvamateriaalin sekä uutisvinkkien ja tiedotteiden antamisesta tiedotusvälineille, seurakunnan verkkosivujen ja niiden sisällön suunnittelusta sekä seurakunnan sosiaalisessa mediassa tapahtuvan toiminnan ohjaamisesta.

Lisäksi tiedottaja huolehtii seurakunnan tapahtumien ja projektien viestinnän suunnittelusta ja toteuttamisesta, seurakunnan viikkoilmoitusten toimittamisesta paikallislehteen, paikallislehden seurakuntaliitteen toimittamisesta, Kirkko ja koti -lehden toimittamisesta Siilinjärven seurakunnan osalta sekä seurakunnan tiedotusmateriaalin arkistoinnista. Sähköisessä – ja sosiaalisessa – mediassa toimiminen vaatii kuvankäsittelyn osaamista, liikkuvan kuvan (videot) editoinnin osaamista ja somekanavien moderoinnin hallitsemista.

Merja Tapio on aiemmin toiminut mm. Kuopion seurakuntayhtymän viestinnässä tapahtumatiedottajana, viestintä- ja markkinointikoordinaattorina, graafisena suunnittelijana, palvelumuotoilijana ja muotoilualan yrittäjänä.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 9.6.2021

2021-06-10 08:00:00.0