Tiedottajan viran muuttaminen

Siilinjärven seurakunnan tiedottajan viran sekä ammattinimikkeen tarkoituksenmukaisuutta on tarkasteltu. Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että Siilinjärven seurakunnan tiedottajan virka lakkautetaan ja tilalle perustetaan viestintäsuunnittelijan työsuhde 1.1.2022 alkaen.

Siilinjärven seurakunnan logo

Seurakunnan virkasuhteissa työskentelevät ovat yleensä työajattomia tai käyttävät julkista valtaa. Siilinjärven seurakunnan tiedottaja noudattaa toimistotyöaikaa eivätkä hänen toimivaltaansa kuulu hallinnolliset päätökset. Virkojen perustamisista ja lakkauttamisista päättää kirkkovaltuusto.

Samalla nykyaikaistetaan tiedottaja-nimikettä, joka ei tällä hetkellä täysin kuvaa tehtävän moninaista sisältöä. Perinteisesti tiedottamista on pidetty yksisuuntaisena, jolloin yksi tiedottaa ja toinen vastaanottaa tiedotteita. Viestintä on vuorovaikutusta.

Viestintäsuunnittelijan tehtäviin kuuluvat muun muassa seurakunnan toiminnasta tiedottaminen, toimitustyö, sosiaalinen media ja verkkoviestintä, projektien vetäminen ja henkilökunnan kouluttaminen. Tehtävässä vaaditaan suomen kielen sujuvaa suullista ja kirjallista ilmaisua, valokuvaustaitoa, viestinnän visuaalista osaamista sekä videoiden, kuvankäsittelyn ja taiton osaamista.

Tiedottaja Sini-Marja Kuusipalon sijaiseksi 1.2.2021 alkaen valittu Merja Tapio jatkaa vt. tiedottajana vuoden loppuun saakka.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-08-19 14:52:00.0