Toiminnan maksuja tarkistettiin

Seurakunta korottaa seurakunnallisen toiminnan maksuja muutamilla euroilla.

ripari_750x500.jpg

Riparilaiset jonossa leiririppikoulussa. Kuva Sanna Marin

Siilinjärven seurakunnan kirkkoneuvosto vahvisti seurakunnallisen toiminnan maksujen suuruudet 1.9.2021 lukien. Lisäksi kirkkoneuvosto vahvisti ettei seurakunta enää osallistu muualla rippikoulun käyvien rippikoulukustannuksiin.

Rippikoulumaksut

• leiririppikoulu seurakunnan jäseneltä 82 €, muilta152 €
  • päivärippikoulu seurakunnan jäseneltä 38 €, muilta 60 €
  • rippikoulukustannusten korvaamisesta muualla rippikoulun käyneille luovutaan

Maksut ovat vain pieni omavastuu toimintaan osallistumisesta. Esimerkiksi nettokulut yhtä rippikoululaista kohti ovat noin 1 600 euroa, joten perhe maksaa rippikoulukuluista vain noin viisi prosenttia.

Seurakuntalainen voi hakea avustusta rippikoulumaksuunsa diakoniatoimistosta taloudellisin perustein.

Muut leiri- ja retkimaksut

• aikuisten leirivuorokausi seurakunnan jäseneltä 24 €, muilta 42 €
  • lapsen tai nuoren (alle 15-v.) leirivuorokausi: seurakunnan jäseneltä ilmainen, muilta 25 €
  • retkistä omakustannushinta

Iltapäiväkerhomaksut määräytyvät edelleen Siilinjärven kunnan vahvistaman hinnoittelun mukaisesti.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-08-19 15:42:00.0