Sairaalasielunhoidon yhteistyö jatkuu

Kirkkoneuvosto ilmoittaa lausuntonaan, että Siilinjärven seurakunta on valmis jatkamaan sairaalasielunhoidon yhteistyötä Kuopion seurakuntayhtymän kanssa.

Siilinjärven seurakunnan logo

Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän ja 11 muun Kuopion yliopistollisen sairaalan kuntayhtymän alueella toimivan seurakunnan kanssa on solmittu sopimus sairaalasielunhoidon kustannusten jaosta. Siilinjärven seurakunta on valmis jatkamaan sairaalasielunhoidon yhteistyötä ja osallistumaan sairaalasielunhoidon kustannuksiin Kuopion seurakuntayhtymän kanssa. Nykyinen sopimus on voimassa 31.12.2022 asti, uusi sopimus on viisivuotinen. Siilinjärven seurakunnan vuosittainen maksuosuus on noin 10 000 euroa.

Sairaalasielunhoito on pääasiassa potilaiden parissa tapahtuvia henkilökohtaisia keskusteluja, yksityisiä ja yleisiä ehtoollisen viettoja sekä hartaushetkiä. Sairaalasielunhoitotyö tarjoaa kristillisen kirkon palveluja potilaiden, heidän omaistensa, läheistensä ja henkilökunnan ulottuville.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi
Kirkkoneuvoston pöytäkirja 15.9.2021Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-09-16 11:14:00.0