Seurakunnan viestintäsuunnittelijaksi Merja Tapio

Kirkkoneuvosto päätti palkata Merja Tapion Siilinjärven seurakunnan viestintäsuunnittelijan työsuhteeseen 1.1.2022 alkaen toistaiseksi.

logo_www_png-28.png

Siilinjärven seurakunnan logo

Siilinjärven seurakunnan tiedottajan virka lakkautettiin ja tilalle perustettiin viestintäsuunnittelijan työsuhde. Nyt kirkkoneuvosto päätti palkata Merja Tapion viestintäsuunnittelijan työsuhteeseen. Työnimikkeen muutos tiedottajasta viestintäsuunnittelijaksi ei vaikuta viestijän työtehtävään – nimike vaihdettiin työsuhteen muutoksen myötä nykyaikaisemmaksi ja työtä enemmän vastaavaksi.

Viestintäsuunnittelijan tehtäviin kuuluu muun muassa seurakunnan toiminnasta tiedottaminen, toimitustyö lehtiin, sosiaalinen media ja verkkoviestintä, projektien vetäminen ja henkilökunnan kouluttaminen. Tehtävässä vaaditaan suomen kielen sujuvaa suullista ja kirjallista ilmaisua, valokuvaustaitoa, viestinnän visuaalista osaamista sekä kuvankäsittelyn ja taiton osaamista. Eduksi lasketaan myös kokemus videoiden ja podcastien tuottamisesta.

Merja Tapio on toiminut Siilinjärven seurakunnan tiedottajan sijaisena helmikuusta 2021 lähtien, ensin tiedottajan sijaisena ja sittemmin vt. tiedottajana Sini-Marja Kuusipalon siirryttyä muihin tehtäviin.

Koulutukseltaan Tapio on muotoilija AMK. Lisäksi hän on opiskellut mm. viestintää, markkinointia ja palvelumuotoilua. Hänellä on aiempi monivuotinen kokemus Kuopion seurakuntayhtymän tiedottajana ja sitä kautta Kirkko ja koti -lehdenLinkki avautuu uudessa välilehdessä toimitustyöstä. Hän on työskennellyt myös mm. graafisena suunnittelijana, markkinointi- ja viestintäkoordinaattorina sekä hankekoordinaattorina EU-projekteissa.

– Olen tosi iloinen, että saan jatkaa työskentelyä tässä mahtavassa työyhteisössä näiden ihanien ihmisten kanssa, Merja Tapio summaa tunnelmiaan.

Lisätietoja: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 12.10.2021Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-10-13 15:37:00.0