Haluatko auttaa jouluna?

Toisten hädän huomioiminen korostuu jouluna ja moni myös tarvitsee apua. Siilinjärven seurakunnan diakoniatyö auttaa paikkakunnalla asuvia vähävaraisia ja kriisin kokeneita perheitä, lapsia ja yksineläviä pitkin vuotta, myös jouluna. Joululahjoitukset diakoniatyölle toivotaan tehtäväksi 10.12. mennessä.

Käsissä on pieni lahjapaketti

Näin joulun alla diakoniatyö auttaa auttamaan: voit tehdä lahjoituksen siilinjärveläiselle apua tarvitsevalle ja diakoniatyö toimittaa avun perille.

Lahjoitukset toivotaan lahjakortteina. Toimita lahjakortit seurakuntatoimistoon, joka on Siilinjärven seurakuntatalolla osoitteessa Haarahongantie 4. Seurakuntatoimisto on avoinna arkisin ma–pe klo 9–11 ja klo 12–14. Toivomme, että lahjoitukset tehtäisiin 10.12. mennessä, jotta ne ehtisivät oikeisiin osoitteisiin jouluksi.

Myös suoraan diakoniatyön tilille voi lahjoittaa seuraavilla pankkitiedoilla:
Siilinjärven ev.lut. seurakunta
Y-tunnus 0172723-6
IBAN: 49 5608 8820 0292 03

Voit kohdentaa lahjoituksen Kaiken kansan joulujuhlan järjestelykulujen kattamiseksi ja näin lisätä yhdessä nautitun jouluruuan iloa mahdollisimman monelle.

Halutessasi voit myös lahjoittaa aikuisten villalapasia ja villasukkia eteenpäin lahjoitettavaksi.

Avun tarpeen synnyttävät elämäntilanteen äkilliset muutokset, kuten ero parisuhteessa, sairastuminen, työttömäksi jääminen tai läheisen kuolema. Joulunkin alla diakoniatyöntekijät kohtaavat asiakkaan ja selvittävät tämän tilanteen.

“Jouluna apua voi tarvita yhtälailla ruokaan kuin apteekkikäyntiin tai maksamattomaan sähkölaskuun. Autamme aina seurakunnassa sovittujen avustusperiaatteiden mukaisesti”, johtava diakoniatyöntekijä Liisa Tiilikainen kertoo.

“Avustustyömme jatkuu ympäri vuoden. Emme niinkään puhu erillisestä jouluavustamista, mutta toki joulu aiheuttaa ihmisille paineita. Jos tarvitset apua nyt joulun aikaan, tulisi olla meihin yhteydessä viimeistään 10. joulukuuta. Asiakkaita otamme vastaan viikolle 51 saakka.”

Lisätietoja:
Liisa Tiilikainen, puh. 044 728 4645

Kaiken kansan puurojuhlassa 14.12. syödään yhdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-11-29 15:13:00.0