Diakoniaviranhaltijan johtosääntö

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuuston hyväksyttäväksi sekä johtavan diakoniatyöntekijän että diakonian viran johtosäännön.

Siilinjärven seurakunnan logo

Viran johtosäännössä vahvistetaan kelpoisuusehtona oleva virkaan vaadittava tutkinto ja tiiviisti viran keskeisimmät tehtävät. Lisäksi johtosäännössä vahvistetaan esihenkilönä toimiminen sekä viranhaltijalle mahdollisesti delegoitu ratkaisuvalta.

Viran johtosäännön vahvistaa yleensä kirkkoneuvosto. Kuitenkin silloin, kun viranhaltijalle delegoidaan johtosäännöllä kirkkoneuvostolle kuuluvaa ratkaisuvaltaa, johtosääntö vahvistetaan kirkkovaltuustossa. Diakoniatyöntekijöiden kohdalla tällainen ratkaisuvalta on delegoitu esimerkiksi tietyn suuruisten avustuspäätösten tekemisessä.

Lisätiedot: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 23.2.2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä