Hautausmaan aitahankinta kilpailutetaan

Seurakunta järjestää tarjouskilpailun Viinamäen hautausmaan aidan uusimisesta. Uusi aita rakennetaan loppukesällä.

Tarjouskilpailuun valittiin VS Turva-aidat Oy, Polarmar Oy/Wemaxportti Oy, Salmen Metalli Oy, Harviala Oy Envire, Artiikki Oy ja Vepe Oy Peltonen. Uusi aita tehdään teräselementeistä. Samalla pyydetään tarjous myös Kasurilantien puoleisesta aidasta mahdollista uusintaa varten. Arkkitehtina hankinnassa toimii Helvi Miettinen.

Uuden aidan rakentamien Viinamäen hautausmaalle ajoittunee loppukesään 2020. Hautausmaalla itäsivulla Kasurilantien puolella on kuusiaita. Hautausmaata reunustavia kuusia kaadettiin keväällä 2018 länsi- ja pohjoissivuilta, ja tällä hetkellä hautausmaa on vain puoliksi aidattu. Säädösten mukaan hautausmaan tulee olla aidattu tai muuten rajattu.

Syksyllä 2019 kirkkoneuvosto hylkäsi kaikki arkkitehti Miettisen esittämät aitavaihtoehdot kustannuksiltaan liian kalliina.

Lisätietoja: talousjohtaja Urpo Reponen, urpo.reponen@evl.fi, 044 7284 621

Kokouspöytäkirja 19.2.2020