Lähetyssihteerin virasta päätetään syksyllä

Seurakunnassa avoimena oleva lähetyssihteerin virka on yhä selvitettävänä. Kirkkoneuvosto päättää viran tulevaisuudesta syyskuun loppuun mennessä.

Lähetyssihteerin virka tuli avoimeksi 29.3.2020.

Lähetyssihteeri on vastannut lähetystyöstä, maahanmuuttajatyöstä ja kansainvälisestä diakoniasta. Tällä hetkellä tehtävät on jaettu muiden viranhaltijoiden tehtäväksi. Suurimman osan lähetyksen tehtävistä hoitavat vs. kappalainen Reetta Pirskanen ja kappalainen Matti Hoffrén.

Virka voidaan lakkauttaa tai osa-aikaistaa, voidaan perustaa yhdistelmävirka tai lähetystyön tehtäviä voidaan siirtää osaksi muiden virkojen tehtävänkuvia. Seurakunnan nykyisen henkiöstösuunnitelman mukaan avoimia virkoja ei täytetä ilman selvitystä.

Lisätiedot: kirkkoherra Olli Kortelainen, 044 7284 611, olli.kortelainen@evl.fi

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 10.6.2020