Helatorstain torimessu

to 26.5. klo 11.00
oksien takaa tulee valo

Siilinjärven tori

Kaikenikäisten kevätjuhla Siilinjärven torilla klo 11.

Helatorstain torimessu ja kaikenikäisten kevätjuhla Siilinjärven torilla klo 11. Leijonien kirkkopyhä.

Messun jälkeen SiiPen järjestämät kirkkokahvit, pomppulinna, onnenpyörä, tatuointipiste. Paikalla myös OIKEA PALOAUTO!

Messun toimittaa Olli Kortelainen, avustavana pappina Jenni Tabell. Kanttoreina Marjaana Kaisto ja Airi Heiskanen. Anniina Kortelainen ja Sara Lentz, laulu. Päiväkerholaiset avustavat lauluillaan.

Kolehti: Diakoniatyöhön Suomen Lähetysseuran kautta teemalla Teot kertovat Jumalan rakkaudesta.

KOROTETTU HERRA

"Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena. Hän sanoi heille: ?Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.?" (Mark. 16:14-15)

Yhdelletoista ylösnousemuksen epäilijälle annettiin tehtäväksi mennä kaikkialle maailmaan julistamaan evankeliumia kaikille luoduille. Opetuslapset eivät olleet herkkäuskoisia eivätkä aivottomia. He kamppailivat epäilystensä kanssa. Heidän uskonsa perustui lopulta Ylösnousseen kohtaamiseen ja elävään yhteyteen Hänen kanssaan. Heistä tuli tehtävänsä mittaisia, mutta kuitenkin ihmisen kokoisia. Opetuslapset tekivät sitä, mitä Jeesus oli tehnyt. Kirkon työ on Jeesuksen työn jatkamista.

• Aikuisille Aikuisille
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä