Messu

su 5.6. klo 10.00
helmililjoja etualalla, taustalla kirkko sumeana

Siilinjärven kirkko

Helluntaipäivä. Pyhän Hengen vuodattaminen.

Helluntaipäivän messun toimittaa Matti Hoffrén, avustavana pappina Jenni Tabell. Kanttorina Marjaana Kaisto. Vapaaehtoisten järjestämät pystykahvit kirkossa messun jälkeen.

Helluntai on pääsiäisjakson viimeinen juhla, jonka aiheena on Pyhän Hengen vuodattaminen. Helluntai on kirkon syntymäpäivä, jolloin kirkkoon kutsutaan kastettujen lasten vanhempia ja kummeja. Vietämme myös valtakunnallista kummin päivää. Helluntaista lähtien nimitetään kirkkovuoden loppujakson sunnuntain helluntain mukaan.

Messussa otetaan käyttöön kastepuu. Kastepuun tekijä Tiina Tiikkainen esittelee kastepuuta messun jälkeen.

Messu striimataan seurakunnan Youtube-kanavalle ja Nettiradioon.

Kolehti: Kirkon ja kristittyjen tukemiseen kohtaamaan uushenkisyydestä vastauksia hakevia ihmisiä sekä välittämään heille evankeliumia. Hengen uudistus kirkossamme ry.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Seurakunnan Youtube-kanava. Linkki avautuu uudessa välilehdessä