Pääsiäisyön messu

la 30.3. klo 23.00
Pääsiäisyön juhlapöytä, katettu osin nyyttäri-periaatteella.

Vuorelan kirkon kirkkosali

Pääsiäisyö, "Kristus on voittanut kuoleman"

Messun toimittaa Leena Laurinkari, avustavana pappina Kaisa Salo, kanttorina Vesa Kajava nuorisokuoron kanssa.

Magdalan Marian tavoin tulemme pääsiäisyön hämärässä, uuden luomisen yönä, Jeesuksen haudalle. Kynttilät, jotka sytytetään pääsiäisyön messussa, kuvaavat nousevaa aurinkoa ja kuoleman pimeyden väistymistä. Hämärä kirkko valaistaan ja alttari puetaan valkoiseen, otamme käyttöön uuden pääsiäiskynttilän, muistamme kastettamme, sitä että kasteessa olemme kuolleet ja nousseet ylös yhdessä Kristuksen kanssa. Kuulemme, että Jeesuksen hauta on tyhjä. Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ja murtanut näin haudan ja kuoleman kahleet.

"Tämä on se yö, jona rangaistuksemme on poistettu, syyllisyytemme sovitettu, syntisille annettu viattomuus ja sureville ilo." Lämpimästi tervetuloa yhteiseen iloon.

Messun jälkeen katamme pääsiäispöydän nyyttäri-periaatteella ja jatkamme ilojuhlaa.
Valmiina pöydässä Pommacia, viinirypäleitä, suolakeksiä ja pieniä suklaamunia, tätä kattausta voi vapaasti täydentää.

Kolehti: Yhteisvastuukeräykselle, teemana nuorten elämänhallinnan ja mahdollisuuksien edistäminen. Kirkkopalvelut ry
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä
  • Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille